Warning: Only the first byte will be assigned to the string offset in /home/crystalbusi/public_html/wp-content/plugins/responsive-menu/v4.0.0/inc/helpers/custom-functions.php on line 218
Meniu

Fondată în 2023,  compania de consultanță Crystal Business Solutions a reușit, datorită unei echipe de profesioniști, să devină un partener de încredere pentru antreprenorii la început de drum care doresc să înființeze o afacere. Experiența îndelungată în domeniu reprezintă un atuu al echipei Crystal Business Solutions și este ceea ce ne-a făcut să alegem să discutăm cu fondatorul său, Alexandru Balașcă, despre cum este să fii antreprenor în 2024, ce provocări au antreprenorii atunci când încep un business și cum pot fi depășite acestea pentru a putea discuta de o afacere de succes și sustenabilă.

Reporter: Ce v-a motivat să vă implicați în înființarea de firme și cum a luat naștere Crystal Business Solutions?

Alexandru Balașcă: Societatea Crystal Business Solutions a luat naștere din dorința de a simplifica cât mai mult posibil etapele pe care un viitor antreprenor trebuie să le parcurgă în fața autorităților abilitate, pentru a ajunge să-și pună ideile în practică. După cum puteți observa, uneori legile se schimbă de pe o zi pe alta, motiv pentru care, este destul de dificil pentru un antreprenor să aibă grijă de afacerea lui, să gestioneze angajații pe care îi are în cadrul societății, să se ocupe de relația cu furnizorii, de relația cu organele statului, etc. și să mai aibă timp, atunci când este cazul și de redactarea documentelor necesare operațiunilor care trebuiesc înregistrate la Registrul Comerțului. Nu sunt puțini oamenii care s-au lovit de tot felul de „obstacole” legislative în încercarea de a realiza o procedură necesară societăților pe care le administrează și tocmai pentru aceste persoane am decis să punem bazele acestui tip de business.
Deși nu suntem de mult timp pe piață ca antreprenori, avem o experiență în spate de cel puțin 6 ani în relația cu Registrul Comerțului, motiv pentru care, atunci când preluăm lucrarea unui client acesta poate sta fără grijă deoarece noi chiar depunem toate diligențele necesare în vederea obținerii rezultatului discutat.

Reporter: Cum percepeți nivelul de competiție pe piața de afaceri din România în prezent?

Alexandru Balașcă: În opinia mea, ținând cont de faptul că aproximativ toate afacerile s-au mutat în mediul on-line încă de la începutul pandemiei, concurența este destul de acerbă, mai ales dacă ești la început de drum ca antreprenor și nu ai un portofoliu deja format.
În funcție de produsul sau serviciul cu care te lansezi pe piață, de caracteristicile pe care le prezintă acel produs sau serviciu, de felul în care știi să-i prezinți clientului beneficiile produsului tău, de modul în care interlocutorul tău te percepe, dar și de alți câțiva factori, există posibilitatea ca acesta să încheie contractul cu tine și chiar să te și recomande mai departe cunoscuților săi, iar de aici lucrurile să înceapă să se miște într-un sensul favorabil ție.
În ceea ce privește provocările, fiecare zi reprezintă o nouă provocare pentru un antreprenor. Nici o zi nu seamănă cu cealaltă și mereu ai de învățat câte ceva.

Reporter: Care sunt cele mai întâlnite provocări cu care se confruntă antreprenorii în procesul de înființare a unei firme?

Alexandru Balașcă: Însăși procedura de înființare a firmei reprezintă o provocare deoarece acest proces implică urmarea unor pași stricți. Spre exemplu, în primă fază pentru a putea începe procesul de înființare a unei societăți ai nevoie de a cunoaște câteva detalii esențiale, spun eu, despre trecutul asociatului sau asociaților, ai nevoie să cunoști ce fel de activitate vor vrea să presteze, la ce fel de impozitare doresc să acheseze asociații, dar și alte informații pe care aceștia le consideră banale, dar care în procesul de redactare a lucrării solicitate joacă un rol important. În ceea ce ne privește, pentru a putea îndeplini cu exactitate solicitările clienților, noi urmăm cu precizie acești pași, chiar dacă unele persoane par puțin deranjate la început de întrebările pe care le adresăm, într-un final ajung să înțeleagă că o facem pentru binele lor.

Reporter: Care sunt tipurile de firme pe care românii le înființează cel mai frecvent, conform experienței dumneavoastră?

Alexandru Balașcă: Cele mai dese tipuri de firme pe care oamenii le înfiintează la Registrul Comerțului sunt S.R.L.-ul, adică Societatea cu Răspundere Limitată și P.F.A.-ul, adică Persoana Fizică Autorizată, foarte rare sunt situațiile în care oamenii aleg alte tipuri de societăți precum Întreprinderea Individuală sau Întreprinderea Familială.
După cum bine știți, antreprenorii care vor să meargă pe partea de S.R.L. o fac deoarece există destul de multe avantaje, spre deosebire de P.F.A., precum:
1) în cazul unui S.R.L. pot adăuga mai multe obiecte de activitate față de P.F.A., bineînțeles, cu condiția ca toate aceste coduri să fie autorizate;
2) un S.R.L. poate avea până la maxim 50 de asociați, pe când la P.F.A., doar o singură persoană este titular;
3) la S.R.L. pot opta de la înființare pentru impozitul pe venit, în cazul în care nu mai dețin și alte societăți, care este de 1 sau 3%, în funcție de cifra de afaceri, spre deosebire de P.F.A. unde impozitarea se face în sistem real sau normă de venit, în funcție de codurile C.A.E.N. pe care titularul le solicită spre autorizare;
4) în cazul S.R.L.-ului, acesta nu este limitat la un număr maxim de angajați, pe când P.F.A.-ul poate avea un număr de maxim 3 angajați.
5) în cazul S.R.L.-ului, un alt aspect important este faptul că, asociații răspund în limita capitalului social investit.

Reporter: Ce tipuri de servicii sunt cel mai des solicitate de către clienții care doresc să înființeze o firmă?

Alexandru Balașcă: Aș spune că cele mai dese solicitări în ceea ce privește înființarea unei firme sunt pe partea de magazine alimentare, de frizerii, de construcții, de ridesharing, de IT și de comerț pe internet.

Reporter: Cum vă adaptați la schimbările din piață și cum încurajați antreprenorii să facă același lucru?

Alexandru Balașcă: Din perspectiva mea, pentru a putea rezista pe o piață atât de competitivă, în fiecare zi trebuie să reușești să te adaptezi nevoilor clientului. Trebuie să reușești să aduci o plus valoare clientului tău prin serviciul pe care îl prestezi, prin raportare la ceea ce ii oferă concurența. Trebuie să ai acel „ceva” care să-l atragă și pe care nu l-a mai găsit în alte părți.
Nu aș putea spune că este chiar o strategie, dar trebuie să fii maleabil și să fii dispus să te adaptezi nevoilor clientului astfel încât, într-un final, amândoi să aveți de câștigat din acest parteneriat.

Reporter: Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii care doresc să fie competitivi pe piața din Romania?

Alexandru Balașcă: În opinia mea, cel mai important lucru este să îți respecți clientul, să ai o relație bună de comunicare cu el și să stabiliți termenii în care veți lucra încă de la început.
Pe lângă acest aspect, un alt lucru foarte important este perseverența. Nimeni nu a avut rezultate încă din prima zi de la deschiderea afacerii, ele vor veni cu timpul. Cu cât ai mai multă răbdare, cu cât ești dispus sâ investești mai mult timp în dezvoltarea personală, cu cât știi să gestionezi mai bine situațiile care vor apărea, cu atât vei avea mai mut de câștigat.

Reporter: Ce viziune aveți pentru viitorul Crystal Business Solutions și cum vedeți evoluția pieței de afaceri în România?

Alexandru Bălașcă: La Crystal Business pe viitor vrem să acoperim cât mai multe ramuri conexe care să aibă legătură cu serviciile pe care clienții le caută astfel încât, totul să fie de o calitate excelentă, dar și înglobate într-un singur loc.
În ceea ce privește mediul de afaceri din România, eu consider că acesta se află într-o continuă evoluție datorită erei în care ne aflăm. Spre surprinderea mea, sunt foarte mulți tineri care sunt pasionați de tehnologie și nu numai și care își doresc să-și dezvolte propriul business, încă de la vârste destul de fragede, ceea ce nu este deloc un lucru rău.
Exceptând perioadele în care au tot avut loc majorări de taxe și chiar și după acele perioade, mediul de afaceri tot a găsit cumva puterea de a-și reveni și de a continua călătoria.